Pages

Wednesday, March 23, 2011

Masa Depan Kita!



adakah kita bakal mendapat kerja?


salam....

     sebenarnya aku post kali ni bkn nak cite sal aku nk strees. tapi aku nk story cikit pasal future, kadang-kadang tu aku pikir jugak la pasal masa depan kita nanti macam mane. Kadang-kadang tu aku pernah putus asa jugak kerana banyak benda yang aku nk wat tak jadi... aku sendiri pun tidak taw. Bagi aku la, masa depan ni kita perlu corak kan dari sekarang sampai la kita berjaya. seseorang pernah menegur aku, "kalau kita usaha banyak kita dapat banyak la". 

     kata orang dulu-dulu, biar susah-susah dahulu, bersenang-senang kemudia, ayat tu bole la pakai jugak. Tp aku ade sedikit la teguran, kepada orang melayu aku bangga kerana telah ramai orang melayu yang berjaya dari segi pelbagai bidang, aku sebagai orang melayu ni kadang-kadang sedih pun ade kerana tengok la orang melayu kita asyik bergaduh saje. Aku nk melayu kita ni bersatu. bak kata Hang Tuah, "takan melayu hilang di dunia". 

kalau boleh kita haruslah, 
  1. kita sebagai seorang manusia harus lah saling tegur menegur antara satu sama lain
  2. kita seharusnya tabah menghadapi dugaan dunia yang sementara ini, & banyakkan bekalan di akhirat jugak, tu penting!
  3. saling bantu membantu, yang kuat harus tolong yang lemah, yang kaya harus tolong yang miskin.
ok la sampai sini sajalah luahan hati aku, sebenarnya aku nga stress ni wat website tak jadi-jadi... hehehe 2 merepek sikit ni, harap2 ade yang tak terasa lah k. jikalau ade salah silap aku mohon maaf. tade niat nak burok kan sape-sape. ok la aku nak sambung kerja-kerja aku nih... 

salam....

Search

 

Google+ Followers

Powered by Blogger.

Follow by Email

Followers